fredag 2. november 2012

gruff

Foto: eget
Bokhøsten er virkelig i gang. I tillegg er det snart jul og det merkes virkelig for tida. Fryktelig travle dager og usedvanlig mange bøker om siste verdenskrig, gjør at det har blitt labert med blogging.

Jeg leser for tida i Nådeløse nordmenn (Erik Veum).
Har den siste måneden lest; Triumf og tragedie (av Arntsen og Harestad), Gestaposjefens datter (Venke Fehlis og Nina D. Kroglund), Jærbuer i krigsdrama (Berglyd) for å nevne krigsbøkene. Nå har jeg den nye boka til Bjørn Westlie på vent, sammen med Jeg overlevde Treblinka (Rajchman).
Er litt usikker på om jeg skal skrive om alle disse bøkene i ett innlegg eller fordele de litt?
Synes det blir litt mye krig kanskje, på bloggen min?

I tillegg har jeg også lest Norsk Spion (Aslak Nore), Tjenestepiken som forsvant (Tarquin Hall) og Natten drømmer om dagen (Ambjørnsen). Jeg har også gitt meg i kast med en ny bok av Per Petterson...så får vi heller se om jeg leser ferdig.

Skulle ønske jeg var mer strukturert og fikk lagt ut innlegg oftere. Har et par halvskrevne omtaler som kunne trengt litt jobb. Jeg skjønner ikke hvordan enkelte får det til? Jeg er liksom ikke klar for noe når jeg kommer hjem fra jobb og har spist. Da er klokka som regel rundt 19 og det er ikke tid til så mye. Det må også sies at jeg har blitt inspirert av Kristian Fjellangers bok Feit, har fått meg endomondo på mobilen og har begynt med litt fysisk fostring. Så da er det foreløpig bokbloggen som har måttet vike litt plass.

Har også begynt å tenke på at det snart er 2013 og at jeg kanskje bør ha et slags årsoppgjør over blogginga mi? Hva har vært bra/dårlig og hva kan jeg ta med meg videre.
Jeg har ikke en gang fått laget en skikkelig alfabetisk oversikt over hva jeg har lest i år.
Sukk!

Dette ble mye sutring og gruff. Følte bare jeg måtte vise en slags tilstedeværelse i bloggsfæren. Jeg har ikke en gang tatt meg særlig tid til å lese blogger, så jeg føler meg skikkelig "bakpå". Men jeg har tenkt på dere alle og lurt fryktelig på hva dere har lest i det siste.

Satser på at november blir en bra måned bloggmessig.

5 kommentarer:

  1. Karete, du er rett og slett inne i en Ole Paus periode!

    http://www.youtube.com/watch?v=RsC7pzvX9HE

    :o) Hektiske dager går over, tiden kommer tilbake istedenfor å bare springe fra, strukturen returnerer og energien likeså. Ikke begymre deg over det du ikke får gjort, se istedenfor hva du gjør! Masse! Lest har du også gjort! Kanskje på tide med et emneskifte? Prøv PUSLING! av Christian Valeur. Garantert noe helt annet enn krigen :o)

    SvarSlett
  2. Et lite blogg-innlegg kurerer gruff, vet du :) Etter at høsten satte igang for fullt er det som om døgnet har fått færre timer... Jeg kjenner selv på det at jeg har mindre tid til bloggingen. Forhåpentligvis - jeg er jo også ny i dette "gamet" - går det oppover igjen når det gjelder blogghyppigheten. Det viktigste er at jo at vi leser og koser oss med lesingen. Så får vi prøve å ikke la den dårlige samvittigheten komme veien.

    Når det er sagt så ser jeg frem i mot flere innlegg fra din kant! Du har jo lest masse siden sist, og ideen med en samle-anmeldelse var ikke dum! Jeg er veldig spent på hva du synes om Ambjørnsens siste. Boka står på listen min, men jeg har ikke begynt på den enda.

    Ha en fin-fin søndagskveld!

    SvarSlett
  3. Jeg tror det viktigste er å skrive når man har tid og lyst. Jeg har i hvert fall kommet dit at føler jeg ikke for å blogge en dag eller to så lar jeg være. Leserne er der uansett :)

    SvarSlett
  4. Jeg blogger heller ikke når jeg ikke føler for det. Blogging må for meg være lystbetont, ellers tar jeg fort vekk hele gleden ved det.

    Jeg ser du har lest en bok jeg absolutt må få med meg (Jærbuer i krigsdrama ). Ellers tror jeg også jeg må lese Jeg nekter av Per Petterson. Feit var en bok jeg virkelig likte, men jeg skulle ønske den hadde fått meg også i gang med litt fysisk fostring!! :-)

    SvarSlett
  5. Eg stemmer i med røkla her: blogging må vere lystbetont. Både lesing og blogging skal vere lystbetont. Innimellom er det ikkje det, andre gonger skjer det verkelege livet istadenfor livet på internett, og ein må ta pausar. Slik er det bare. Eg gleder meg til nye oppdateringar herifrå, når det passar for deg.

    SvarSlett