mandag 30. september 2013

Bjørgs liste

Fra foter.com
En helt umulig oppgave hun har gitt oss, godeste Bjørg.
Hun vil at vi skal velge de fem bøkene vi liker best. Disse bøkene skal hun samle til en Topp 100 liste. Kjempespennende, men OMG(!!!) så vanskelig...
Hos meg (som det sikkert er for flere andre også) er dette noe som stadig endrer seg, man leser stadig nye bøker og får flere favoritter. Likevel, jeg går stadig tilbake til noen gamle favoritter.

Mine fem utvalgte er slik:
1. Markens grøde - Knut Hamsun
2. Ham on rye - Charles Bukowski
3. Pride and prejudice - Jane Austen
4. Forsoningen - Fred Uhlman
5. Keiseren av Portugalia - Selma Lagerlöf 

Jeg er som sagt veldig usikker her, men dette er hva jeg landet på til slutt/foreløpig.
Har du en liste å bidra med må du skynde deg. Listen lages i morgen.
Hvordan bidrar du? Hva har de andre på sine lister? Sjekk ut en av mine blogg-favoritter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar