torsdag 20. september 2012

Kort oppsummert og ganske fjasete

Foto lånt fra Ascehoug
I går var jeg på Bokgalla i Stavanger. Aschehoug og Cappelen inviterte. En kveld jeg hadde sett frem til men som kanskje ble litt skuffende? Det ble litt mye "underholdning" og litt lite bok...

Det jeg tok med meg fra kvelden som høydepunkt er:
- Jason av Camilla Mickwitz blir utgitt på ny (Ascehoug) og er alerede i handelen. Jeg har ønsket meg disse bøkene så fryktelig....endelig er det mulig å få fatt i hvert fall en av dem.
- Kattens bord (av Ondaatje) er tydeligvis en bok jeg har gått glipp av. Men jeg føler den må leses. Virker fryktelig spennende og velskrevet.
Er det noen bloggere som har skrevet noe om den? lest den? eller vil anbefale den? Jeg er fryktelig nysgjerrig....men ganske blakk!
- Ellers var det forfattere som snakket litt om bøkene sine, Gabi Gleichmann var interessant å høre på og Trude Teige er kjempeproff når hun forteller.

Alt i alt en helt ok kveld. Men angrer på at jeg ikke fikk med meg Hovland og Tønes i stedet. Det er dessuten veldig typisk at jeg har "jobbehelg" nå når det er Kapittel 12 i Stavanger.

Har også gjort noe sprøtt, nemlig kastet meg uti det og meldt meg på skrivekurs med Helge Torvund. Ikke fordi jeg har noen som helst ambisjoner om å skrive noe annet enn bloggposter, men fordi det virket så fryktelig spennende. Kurs med selveste  "Pappa Pling" (som han kjærlig ble tittulert som på twitter). Dersom andre skulle være interesserte så er kurset neste lørdag kl.12 på Obrestad fyr.Man melder seg på hos Hå Kommune.

Ellers har jeg vært flink i dag (i samsvar med saldoen på kontoen min) og har ikke kjøpt eller fått/lånt en eneste bok.

Som en avslutning på posten og siden jeg er i det barnslige hjørnet i dag, vil jeg avslutte med et av mine favoritt dikt av Inger Hagerup.

Superboy

Superboy er en liten hvit hund.
Glede og gress.
Glede og sjø.
Glede og fullmåne.
Glede uten lenke rundt halsen.
Jeg bjeffer glede !
Bjeffer superboy.



Ha en fortsatt fortreffende torsdagskveld!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar