søndag 3. juni 2012

Livet tilbake - av Lori Lansens

Ingen smakebit i dag, desverre!  Har hatt en ganske så "bananas" helg, med fullt kjør. Glem Mammutsalg og julerush....Vi har hatt Jærdager med superpriser, og skal si at kundene har visst og verdsette dette. Kjempetravelt, mn det er moro med mye folk da!
Jeg ligger litt bakpå med anmeldelser av bøker jeg har lest, så derfor blir det litt om den nye Lansens boka istedenfor smakebit.

Denne boken hadde jeg ikke de største forhåpninger til. Dette fordi jeg likte den forrige boken til Lansens så godt (Reisen hjem). Men merkelig nok synes jeg den fungerer. Det er en lettere sommerbok om man kan si det slik?
Den minner meg litt om boken til Elizabeth Gilbert, "Spis,elsk, lev".

Boken handler om Mary på 44 år. Når boken begynner er hun gift med Jimmy. Han var sportshelt på skolen og en skikkelig kjekkas. Mary har så og si hele livet vært feit. Hun har et vakkert ansikt, men er altså ganske diger. Nå 142 kilo. Men da hun i ungdomstida har et "uhell" med bendelorm og blir tynn for en periode, blir hun "smelt på tjukka" av Jimmy. 25 år senere stikker Jimmy av, og Mary tar opp jakten på ham. Men er det egentlig ham hun jakter på? Eller er det henne selv? Hun oppdager at hun har "mistet seg selv" i løpet av årene og jakten på Jimmy gjør at hun endelig tar til å leve. Hva skjedde egentlig med Jimmy? Vil hun finne ham, og vil det bli en lykkelig slutt?

Dette er en feel-good feriebok, utgitt på Juritzen forlag.

10 kommentarer:

  1. Åhh,denne har jeg så lyst til å lese og når du "sammenligner" den litt med Elisabeth Gilbert sin bok så er det en stor fare for at min selvpålagte "I juni skal du ikke kjøpe en eneste bok" røk her og nå! Denne boken MÅ jeg bare ha. Er selv litt bakpå når det gjelder bokomtalene,før var jeg så flink å ta fatt på de med det samme boken var ferdiglest..men nå har det hopet seg opp.
    Ha en fin Søndagskveld:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Har vært litt opptatt de siste dagene, har nemlig vært på bokdager og storkost meg!
      Det jeg sa om Lansens og Gilbert mener jeg, uten at de på noen måte er identiske. Lansens har nok skrevet en "lettere" historie :) Men underholdende lell.
      Ha en fin uke, så du ble nevnt hos Schibsted i dag :)

      Slett
  2. Dette høres ut som en lettbent bok som passer perfekt under en sol-parasoll! Måtte trekke på smilebåndet når det gjaldt den bendelormen...høres ut som en fin slankestrategi : ) Om du ikke rekker å anmelde den, så gi et hint om hva du synes om den. Må få på plass sommerlektyren har i gården!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt grei sommerbok som jeg ikke tror jeg bruker så mye mer tid på ;) Fin feriebok som du kan legge fra deg å ta frem alt etter som....
      Men for all del, på ingen måte århundrets leseopplevelse ;) Når du snakker om sommerlektyre...jeg gleder meg sykt til høsten og den nye P.D James boka. Hva skjedde på Pemberly 6 år etter at Darcy og Elizabeth sa ja til hverandre....gleder meg stort!! :)

      Slett
  3. Eg trur eg har prøvd Lori Lansens, men trur ikkje det funka heilt. Uansett så er smaken som baken for folk flest:-)

    Forresten, når eg ser bildet ditt så trur eg at eg såg deg igår. Var innom ein liten tur på Jærdagen igår, men kjøpte ingenting for eg gjekk på ein smell helga før, med 8 nye bøker i posene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei alle liker ikke de samme bøkene, heldigvis :)
      Neste gang du er på shopping må du gi meg et pip, hadde vært koselig om du sa hei.
      Men går ut fra du er enig om at vi hadde et veldig kjekt tilbud da ;)
      Ha en fin dag!

      Slett
    2. Det skal eg gjer om eg ser deg:-) Tilboda var flotte, og eg er veldig glad i den bokhandelen.

      Ha ein fin dag, Karete!

      Slett
    3. Fint du liker bokhandelen vår :) og velkommen tilbake! Håper du også har hatt en flott dag!

      Slett
  4. Er blitt nysgjerrig på denne boken, så den skal leses en dag:) Ligger også kraftig etter med bokanmeldelsene mine, har vist ikke skrivekløe for tiden:) Har så mye annet som skjer rundt meg også:) Ønsker deg en flott dag videre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sommeren er kanskje ikke tiden for å sitte inne og skrive anmeldelser ;) Men det er mye kjekt å lese i det minste :)

      Slett