torsdag 12. april 2012

Back to reality

Etter noen herlige påskedager er det tilbake til normalen. Problemet er bare at hver gang jeg har fri så "snur" jeg døgnet. Ikke hjelper det på at jeg ofte har fri på onsdagene heller. Hadde selvfølgelig det i dag, sov lenge i tillegg og er ikke i nærheten av å være trøtt nå. Så da er man våken da... når alle andre sover.

Får benytte anledningen til å skrive en liten bloggpost.

Når jeg kikker innom andres boklogger blir jeg kjempeimponert. Det er jo så utrolig mange flinke bokbloggere der ute. Vet ikke om jeg har så mye å bidra med, annet enn at jeg leser mye forskjellig som ikke nødvendigvis finner veien til bestselgerlistene. Ikke er jeg så voldsom på analyser osv. heller,  men skriver nok mer det jeg sier til bokhandler-kunder som spør om råd.

                    Har vært så heldig å få leseeksemplar av den nyeste boken til Tom Egeland, Nostradamus' testamente. Denne hadde jeg tenkt å spare til lørdag, men jeg får se om jeg greier å holde meg. Har ventet sååååå lenge nå. Har likt de andre bøkene hans kjempegodt. Særlig kanskje Fedrenes løgner og Paktens voktere. Dette blir kjempespennende! Kanskje jeg like gjerne skal starte med det samme?
Er uansett ferdig med boken Livskunst av Diana Athill  (bloggpost kommer snart).

Skal nå gjøre et helhjertet forsøk på å få meg litt søvn. Men for å si som Albert Åberg: "Skal bare......lese litt først"

2 kommentarer:

  1. Har du lest Nostradamus nå? Jeg stakk av med et leseeks. fra jobben jeg også, og leste den ut på kort tid. Paktens Voktere er min Egeland-favoritt (liker også Sirkelens Ende og Fedrenes Løgner, men var ikke så glad i Lucifer...), men Nostradamus var ikke dum. Akkurat det jeg trengte: spennende og lettlest med interessante tema. Hva syns du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte den også veldig godt! Tenkte jeg skulle skrive om boka 2.mai. Boken minner meg litt om TV-spillet Assasins Creed. Har ventet en stund på den, og den var kanskje bedre enn jeg trodde den skulle være også. Fedrenes Løgner er min desiderte favoritt, men i likhet med deg synes jeg også at Paktens Voktere var bra. Alt om Nostradamus kommer på onsdag :-)

      Slett