fredag 13. april 2012

Fremtidige favoritter

Slenger meg på Fremtidige favoritter

Av de bøkene jeg ser frem til denne uken er boken Z av Max Brooks øverst på listen. Har fått litt "dilla" på sci-fi bøker. Dette er bøker jeg vanligvis har vegret meg for å lese, men nå skjønner jeg ikke helt hvorfor. Synes flere burde få øynene opp for bøker i denne kategorien. Underholdningsverdien er stor! Har vært så heldig å få lese litt i manus allerede og er meget fascinert.
        Er litt sånn fremtidsrettet "worst case scenario" bok. Bare krydret med litt zombie-ingredienser. Har ennå ikke fått lest så mye så jeg kommer tilbake med mer etter hvert.

Ser også frem til å lese Frihetens vinder av Lois Leveen.  Fikk den til butikken i dag, og jeg tror dette blir en av vårens storselgere. På meg virker det som om denne boken er en slags blanding av Tatt av vinden (Margaret Mitchell), Barnepiken (Stockett) og Nord og Sør (tv-serien).  Dette er nok også en skikkelig underholdningsbok. Synes det er litt gøy at disse "sørstatsbøkene" gjør det så bra for tiden. Cee Cee Honeycutt..., Barnepiken, Tilbake til Tall Oaks, Bienes hemmelige liv og forhåpentligvis denne. De har alle det som vel må kalles "souther'n charm"?

Har du en fremtidig favoritt? Gå inn på bokelskerinne.blogspot.com og delta.

12 kommentarer:

  1. Fine favoritter:) Gleder selv å lese "Frihetens vinder":) Ønsker deg en fin helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du også har hatt en fin helg! Jeg har ikke hatt anledning til å svare tidligere. Har lagt deg til i blogglista mi. :-)

      Slett
  2. Begge disse bøkene står på min ønskeliste også. Sci-fi er en sjanger som jeg har blitt litt kjent med de siste årene. Jeg var helt sikker på at det ikke var noe for meg men så feil kan man ta. Den første sci-fi romanen jeg leste var Ender's Game av Orson Scott Card og den var helt fantastisk :)

    Har du forresten lest "CeeCee Honeycutts reddende engler"? Den syntes jeg ble litt for sukkersøt dessverre, hadde så høye forhåpninger til den historien.

    Ønsker deg en strålende helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei! Har satt Ender's Game boka på listen over bøker jeg må lese :-) Er veldig glad for Sci-fi tips.

      Jeg synes på ingen måte at "CeeCee Honeycutt..." er århundrets bok. Du skal liksom ikke dømme en bok etter utseendet, men denne boken var slik jeg forestilte meg den :-) Helt grei underholdning! Leser heller en slik bok en gang til, enn å se på tv.
      Har litt dilla på sånne "sørstats-bøker"

      Håper du har hatt en fin fin helg :-)

      Slett
    2. Så bra, jeg krysser fingrene for at boken vil falle i smak :) Jeg kunne forresten godt tenkt meg å ha deg med i den faste "Bli kjent med" spalten jeg kjører på bloggen min. Det er en introduksjon av forskjellige bokbloggere, litt om hva slags bøker du liker å lese og litt om deg. Kunne du tenkt deg å være med på det? Fant ingen e-post jeg kunne kontakte deg på derfor tenkte jeg kanskje jeg kunne spørre deg i kommentarfeltet.

      Du kan ta en titt på andre "Bli kjent med"-intervjuer her.

      Slett
    3. Så gøyal spalte du har. Den er jeg gjerne med på :-) Jeg er en ganske fersk blogger så jeg har faktisk glemt å poste noe kontaktinfo. Skal lage en slik side :-) Uansett, e-post til meg er bokkarete@gmail.com

      Slett
  3. Frihetens vinder har jeg bokhyllen på vent, gleder meg til å ta fatt på den:-)Den andre har jeg ikke hørt om, men likte coveret godt da.Ha en fin helg:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har satt av neste helg til "Frihetens vinder". Ser som sagt for meg at dette er en bok som vil falle i smak hos mange.
      Blir spennende å høre hva dere andre bloggere synes om den etter hvert :-)

      Siden det er litt seint å ønske god helg nå, får jeg heller ønske deg en strålende uke :-)

      Slett
  4. Frihetens vinder var veldig god. Jeg tror mange kommer til å like den. Z er jeg veldig usikker på om er noe for meg, så jeg skal sjekke ut litt bokanmeldelser når den kommer på norsk og se. Den skal jo bli storfilm. Digger Vendetta som tar sjansen på litt utradisjonelle bøker. Det står det respekt av :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei. Håper du skriver litt om "Frihetens vinder" etter hvert. Blir spennende å se om den er slik jeg tror den vil være.

      Jeg synes Vendetta er helt sjef! Har likt de fleste bøkene deres til nå. Er selvfølgelig også spent på "Z" filmen når den kommer. Men bøker som regel best i bokform :-)
      "Z" er jo en slags dokumentar etter at en storkrig har funnet sted, en krigsreporter som intervjuer overlevende. Veldig spennende og underholdende :-) Likte også veldig godt "Ready player one" om du ikke har lest den.

      Slett
  5. "Z" er en av mine favorittbøker! Den er så bra, og Vendetta er faktisk helt sjef, sånn bortsett ifra litt slurving med korrekturlesingen her og der :P

    Er veldig spent på filmen, blir spennende å se hvordan de løser intervju-stilen i boka, på lerrete :)

    SvarSlett
    Svar
    1. he-he ja den korrekturen kunne de kanskje vært mer nøye med ;-) Jeg er også veldig spent på filmen. Likte boka veldig godt, men har ikke fått skrevet noen omtale ennå. Ellers er jeg også veldig spent på hvordan Amerivan Gods blir på norsk :-)

      Slett