lørdag 28. april 2012

Kunsten å være kvinne

Noen har omtalt dette som årets morsomste bok.
Jeg er dypt uenig. Mulig det er jeg som har nok en dårlig dag, men denne boken irriterer meg mer enn den gleder.
Caitlin Moran, britisk journalist og TV-personlighet.
For meg et nytt bekjentskap.
Synes nesten hele boka er en spekulativ trykksak. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i problemstillingene Moran tar opp i boka. For meg skildrer hun en hverdag som ikke ligner min, hva jeg interesserer meg for eller hva jeg eventuelt kan tenke meg at vil interessere meg.
Er det bare meg? Er jeg for gammel eller for ung for denne boka?
Kanskje jeg er for lite kvinne? Er det PMS?!?
Mulig jeg har elendig humor.
Vet bare jeg har kastet bort noen timer av livet mitt som jeg aldri vil få tilbake.


Så noe helt annet,
jeg vil bare takke Mari for hennes bloggpost i dag. Har nemlig æren av å være intervjuobjekt i hennes faste spalte hvor hun presenterer nye bloggere. For de som ikke vet det, heter bloggen hennes Flukten fra virkeligheten. Utrolig stor stas!


6 kommentarer:

  1. Bra omtale.. Har ikke lest den.. Og ligner ikke en bok jeg ville plukket opp.
    Eneste grunn skulle vært er at jeg rett og slett ble nysgjerrig på det du spørr deg selv om.. i forbindelsen etter du leste boka..
    hmm.. men men.. får se om jeg tar tak i den.. Har nok nok av andre bøker jeg bare må lese, så burde vel egentlig la være xD

    SvarSlett
    Svar
    1. Egentlig ikke en typisk bok jeg ville lest selv heller. Det er min mors bok ;) Ikke århundrets dårligste bok liksom, men det er så mange andre skikkelig gode bøker å bruke penger på.

      Slett
  2. Bra omtale,har heller ikke lest denne, men når jeg så henne på Skavland for en stund tilbake fikk jeg litt sansen for henne,virket som en rett frem type...men vet ikke om jeg kjøper boken for å lese den.. Veldig fint intervju med deg på bloggen til Mari:-) Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun er helt sikkert en kul dame, det tviler jeg ikke et sekund på ;) Ser bare ikke nødvendigheten av bokform-utgaven, he-he.
      Gøy du likte intervjuet :) blir litt flau.

      Slett
  3. Jeg er helt uenig, kan anbefale boka på det varmeste! Det er ikke humoren som treffer meg mest, for den er bare middelmådig. Det er budskapet i boka som treffer, og jeg mener alle burde lese denne boka. Jeg fikk meg noen øyne-åpnere, og det er alltid bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Flott at man kan være uenige :) Jeg synes fortsatt at dette er en "hypa" bok som jeg ikke kjenner meg igjen i.

      Slett