mandag 16. april 2012

Vårlige fornemmelser

Det er mandag og midten av april. Våren har desverre tulla litt med oss i år. Da jeg våkna i morges var det med snøfnugg i lufta. Til og med de "jærske vårduftene" synes jeg glimrer med sitt fravær.Men ingenting hjelper så bra på vårfølelsen som når man blir invitert på bokmøte med presentasjon av Aschehougs vårliste. Veldig informativt og utrolig mye spennende lesestoff å se frem til. Dette er en av fordelene med å jobbe i bokhandel synes jeg.
Disse vårmøtene har kanskje ikke vært like "store" som de møtene forlagene pleier å ha på høsten, men kveldens "happening" var veldig bra. Toppen på kransekaka for min egen del var at Merethe Lindstrøm var der og leste fra Dager i stillhetens historie. Hun er så utrolig dyktig! Selv om jeg liker Dager i stillhetens historie, så synes jeg faktisk Gjestene (fra 2007) er hakket bedre. Uansett, hennes opplesning "made my day".
(Jeg er desverre ikke verdens beste fotograf så bildene ble kanskje litt så som så.)

En annen forfatter som gjorde inntrykk, var debutanten Jan P. Solberg. Han har skrevet en bok som heter Señor Stig, om Stig som har "rømt" fra Norge og har startet pensjonat i syden. Stig er en litt vrang og folkesky person så ideen med å drive pensjonat er kanskje ikke den beste. Boken virker utrolig vittig, og med et herlig persongalleri. Mer om denne boken kommer på fredag i Fremtidige favoritter.

Ser også frem til juni og ny bok om Cato Isaksen. De to siste bøkene om denne etterforskeren har jeg likt veldig godt. Håper Lindell holder stilen i det som blir den niende i denne "serien".

Dette var ett lite og veldig kort oppsummert innlegg fra kveldens bokmøte. Nå er det tid for "loppekassen".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar