lørdag 7. april 2012

Så banker vi på. Hva kommer nå?

Jeg finner ikke helt ut hva jeg skal lese. Synes alltid det er greit å ha flere leseprosjekter samtidig. Ofte i litt forskjellige sjangre. Men begrensning er kanskje ikke et ord jeg har lært den fulle betydningen av?
        Fikk begynt på Dødslekene av Suzanne Collins i går, endelig. Kjempeunderholdning! Men jeg skjønnner jo at det vil gå relativt fort å lese denne triologien. Trenger derfor å vite hvor veien skal gå videre.
           Strever litt med boken Beleiringen av Helen Dunmore. Vanligvis en bok jeg ville slukt og elsket (har hatt en forkjærlighet for bøker med 2.verdenskrig handling). Men denne boken klarer ikke å fenge meg helt. Noen som har lest  denne og synes den er fantastisk? Som evt. kan gi meg en god grunn til å fortsette?
           Leste nylig ferdig I kveld, min elskede av Jim Thompson. En bok jeg av en eller annen grunn ikke har lest før nå. Det er kanskje en bok mer i den stilen jeg er på leting etter? Rett og slett pulp. Så dersom noen har et tips om bøker litt i den stilen (evt. lignende Bukowski, Houellebeque, Thompson) blir jeg kjempeglad!
           Resten av dagen skal jeg bruke i nerdens tegn (så nettopp Big Bang Theory på TV). Må en tur ut å handle ingredienser til digg dessert først. Men så blir det  brettspill og bøker resten av dagen/kvelden.          


 Ønsker alle en fortsatt god påske!
          

2 kommentarer:

  1. SV: I like måte, kjekt med ny følger på ein søndags morgon. Eg har ikkje lest dei to, men katt i dueslaget står i bokhylla:-) Bloggen din er og fin, spennande med ein bokhandler som blogger:-)

    SvarSlett
  2. Kjempekjekt du følger meg også :-) Ser at vi ikke bor så langt fra hverandre. Vet du om noen leseringer i distriktet, hvor det er mulig å få bli med?

    SvarSlett